دسته‌بندی نشده

نکات کلیدی قبل از خرید هدفون و هندزفری

اگرچه امروزه وجود بلوتوث در هندفون به یک امر عادی تبدیل شده است، اما باید بدانید که در این مقاله دلایلی منطقی برای خرید یک هدفون یا هندزفری سیمی وجود دارد. درست است که فاکتور کیفیت صدا در خرید این وسیله برای بسیاری از افراد مهم است، اما راحتی و مشخصه‌های دیگری هم وجود دارد که درهنگام خرید باید در نظر گرفته شود. بنابراین در این بخش به سراغ بررسی عوامل مهم در خرید این نوع از محصولات می‌رویم.

۱. ارزیابی کیفیت صدای دستگاه

مانند بلندگوها، هدفون‌ها می‌توانند بر قسمت‌های مختلف طیف صوتی متمرکز شوند و یک فرکانس خاص را بر دیگری ترجیح دهند. بنابراین اگر می‌توانید قبل از خرید هدفون کیفیت صدای آن را امتحان کنید. اما اگر علاقه‌مند به خرید آنلاین هستید، شرایط بازگشت کالا را از فروشگاه مربوطه بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید شما قابل بازگشت یا قابل تعویض با مدلی دیگر است.

۲. مدلی متناسب با نیازهای خود را انتخاب و خریداری کنید

مدل‌هایی که روی گوش سوار می‌شوند برای گوش دادن به موزیک یا هر کار دیگری در خانه گزینه‌هایی عالی هستند، اما زمانی که در حرکت هستید، گزینه‌هایی راحت به حساب نمی‌آیند. گاهی مدل‌های کوچک‌تر و قابل حمل‌ کیفیت صدای کمتری دارند، اما استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همچنین مدیریت هندزفری‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، آسان‌تر است. اگر به آرامش و آسایش در محیط کار یا خانه نیاز دارید، می‌توانید هدفون‌هایی با فناوری حذف نویز (Noise cancellation technology) را در نظر بگیرید.

۳. مدل‌های سیمی، دستگاه‌هایی با ارزش خرید بالا

اگر علاقه‌مندید که صداها را به بهترین شکل بشنوید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مدل‌های سیمی هدفون و هندزفری را خریداری کنید. جالب است بدانید که به طور کلی بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم کارکرد و کیفیت صدای خوبی دارند، اما تاکنون هیچ هدفون بی‌سیمی نتوانسته است که وضوح صوتی مشابه با بهترین مدل‌های سیمی را ارائه دهد.

۴. اهمیت اندازه‌ی هدفون و هندزفری

انتخاب هدفون به همان اندازه که به جیب شما وابسته است، به سبک زندگی شما هم بستگی دارد. چراکه برخی از مردم هدفون را برای ورزش کردن، دیگری برای استراحت در خانه یا به منظور شرکت در یک کنفرانس ویدیویی خریداری می‌کنند. بنابراین با توجه به نیاز و سبک زندگی شما توجه به اندازه‌ی این محصولات اهمیت ویژه‌ای در خرید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید